Gedachten vervormd naar gedichten

Tenminste, ik hoop dat ze die benaming een beetje verdienen, al is dichten een heel vrij iets, bijna zonder regels. Deze twee gedichtjes heb...

Tenminste, ik hoop dat ze die benaming een beetje verdienen, al is dichten een heel vrij iets, bijna zonder regels. Deze twee gedichtjes heb ik de afgelopen weken op de meest random momenten verzonnen. Ze kwamen gewoon in me op. De één toen ik in de trein zat en de ander toen ik bijna ging slapen. Waar de inspiratie vandaan is gekomen, kun je vast wel raden als je ze leest, maar dat is niet eens zo heel relevant. Klik op 'lees meer' om m'n oh-zo boeiende hersenspinsels te lezen, omgevormd in rijmende stukjes tekst. Oh, how I love it.


Een beetje

Het onderwerp van mijn gedachten ben jij meestal

En ik houd ervan om mooie gedachte om te zetten in woorden en zinnen,
maar ik spreek ze liever niet uit
En ik weet ook niet hoe ik over gevoelens moet beginnen,
maar ik wil dat je weet dat ik zo vaak aan je denk
dat het is alsof je hier bent
en antwoord geeft op alles wat ik zeg
alsof je mij het best kent
En dat zou ik best graag willen,
het liefst een beetje snel

Want weetje,
vaak ben ik nooit zo zeker,
maar dit keer misschien wel
Een beetje

A place

I dreamed about a place
where you and I could stay
for us to see how it would be
to have you close to me
And now you've got me craving
for your love, your touch, your kiss
and I simply can't deny
that it's your presence that I miss

XO. 

You Might Also Like

0 reacties