Bijna jarig!

Nog maar een paar dagen en dan ben ik jarig. Net zoals alle voorgaande jaren, weid ik ook dit jaar weer een heel artikel aan mijn eigen ver...

Nog maar een paar dagen en dan ben ik jarig. Net zoals alle voorgaande jaren, weid ik ook dit jaar weer een heel artikel aan mijn eigen verjaardag. Een beetje narcistisch is het wel en ik weet ook niet precies waarom ik het doe, maar het zal wel iets van voorpret zijn, of zo. Dus, in dit artikel vertel ik jullie doodleuk wat mijn verjaardagsplannen zijn dit jaar, wat ik graag zou willen krijgen voor mijn verjaardag, (al heb ik mijn verjaardagscadeau al gehad, dus dat ik nog (veel) meer krijg, zit er niet echt in) en wat mijn persoonlijke doelen zijn voor mijn nieuwe levensjaar.



Mijn 18e levensjaar alweer, want 11 september word ik 17. En eerlijk gezegd kan ik het me nog steeds niet beseffen. De tijd gaat echt zo snel en ik voel me to be honest soms nog echt een 12-jarige: een beetje verdwaald in de wereld en geen idee hebben wat ze met haar leven of haarzelf aan moet.

Gelukkig heb ik de afgelopen jaren wel heel veel over mezelf en over de wereld geleerd en godzijdank krijg ik eindelijk een beetje het gevoel dat héél langzaam mijn puberhoofd rust gaat vinden. Natuurlijk ben ik nog lang niet de pubertijd uit, (ik moet nog één of drie jaar, want je bent volwassen (en dus geen puber meer) als je 18 bent, maar volgens veel mensen ben je pas uit gepuberd als je de leeftijd van 21 hebt bereikt. Oh well...) maar ik heb wel het gevoel dat ik mezelf dus al voor een groot deel heb gevonden. Vooral in mijn zeventiende levensjaar ben ik er echt achtergekomen wat ik wil met mijn leven en hoe ik mezelf graag zie, en ik denk dat dat komend jaar alleen maar duidelijker zal worden.

Ook voor mijn achttiende levensjaar heb ik weer wat doelen opgesteld, maar om eerlijk te zijn gelden die niet perse voor het jaar dat ik zeventien ben, het zou alleen wel leuk zijn als het allemaal voor mijn achttiende gebeurt. Gewoon, ik weet niet eens waarom. Maar uh... here we go!

Punt één is dat ik dit jaar ook weer zoveel mogelijk van mijn onzekerheid wil afkomen en dat het vooral niet wéér erger wordt. (''Ja, ja Romana, we weten het nu wel; je bent onzeker en wilt ervan afkomen. Dat heb je nou echt al duizend keer vermeld in je artikelen en het is nou wel pretty damn clear.'')

Het zou, zeg maar, wel leuk zijn als ik nou eens een jongen tegen kom die leuk is en die dan niet na een paar maanden opeens stopt met praten/een player blijkt te zijn/gewoon de hele boel bij elkaar blijkt te liegen, of iets in die richting. Ik bedoel, come on, nog iets meer dan een jaar en ik ben 18. Niet dat ik perse een vriend moet hebben voor m'n achttiende, maar... ik wil het gewoon. (ik begrijp trouwens heel goed dat dit super desperate overkomt. Sorry.)


Rijlessen nemen! Iets dat wel leeftijdsgebonden is en dus een beetje logischer klinkt in een lijstje van leeftijdsgebonden voornemens. Je kunt volgens mij vanaf je zestiende (en een half?) autorijlessen nemen. Dat betekent dat ik al had kunnen beginnen, maar eigenlijk had ik er gewoon nog geen zin in. Bovendien was ik doodsbang dat ik er niks van zou kunnen. Ik zag mezelf al met een slakkengangetje  alsnog tegen van alles en nog wat aan botsen... En ik ben nog steeds bang trouwens, maar het moet er toch ooit eens van komen! Mijn plannen zijn om ergens volgende zomer te beginnen. En dan ben ik toch alweer 18, dus dan hoeft er maar een hele korte tijd iemand mee te rijden die al meer ervaren is. Ik weet niet of ik daar heel blij mee zal zijn, maar het is ergens wel een stuk 'cooler'.

De volgende dingen die ik wil doen in mijn verdere leven kun je niet echt doelen noemen. Ook hoeven ze niet perse gebeurd te zijn voor mijn achttiende, net zoals de voornemens hierboven, maar ik wil ze toch even noemen. Ook zodat ik lekker veel zin heb in komend jaar en zo. Ik wil namelijk nog heel veel meer oefenen met het spelen van keyboard, ik wil super goed worden en uiteindelijk ergens in een bandje spelen. Het volgende is iets wat veel beter bij een-nieuw-schooljaar-voornemens lijstje past, maar ik wil het ook weer goed doen op school. Maar dat moet goed komen met de zin en motivatie die ik heb voor komend schooljaar! Ik wil ook nog zelfstandiger worden, nog veel meer dingen leren en meer dingen zien. Kansen grijpen en vooral genieten, want vooral dat laatste vergeet ik nog weleens. ''Don't rush your life'', is wel iets wat ik wat dat betreft goed moet onthouden.

Oké, dan nu wat mijn verjaardagsplannen zijn! Vorig jaar werd ik 16, maar een sweet sixteen feestje heb ik niet bepaald gegeven, haha. Eigenlijk wil ik het dit jaar dus een beetje goed maken met mezelf, maar ik ben ook heel bang dat een mogelijk feest dat er gaat komen enorm mislukt en er bijvoorbeeld niemand komt. Maar goed, het is een leuk idee en misschien dat het uitgevoerd wordt, maar anders gewoon een kleinschalig, maar super gezellig feestje met mijn vriendinnen. En als ik dan een feest geef, komt er natúúrlijk een artikel online met een handleiding voor het organiseren van feesten, voor onpopulaire mensen die noobs zijn in het geven van feesten, (zoals ik dus) haha, en een verslagje. Met mijn familie/gezin ga ik lekker eten op de SS Rotterdam (je weet wel, die grote boot in Rotterdam (no shit, Sherlock)). En nog gratis ook, want door een vergissing die er gemaakt was door het personeel, de vorige keer dat ik en mijn familie daar van plan waren te gaan lunchen, hebben we een nieuwe lunch te goed gekregen. Super lief! Dat zijn dus mijn verjaardagsplannen, haha. Op de dag zelf zit ik van 08:15 tot 17:15 op school, dat betekent dat ik om ongeveer 18:00 pas thuis ben en dus blijft er niet heel veel van mijn verjaardag over, maar misschien gaan we 's avonds wel uit eten. Een goedmakertje is dat ik de volgende dag, vrijdag (en dat is standaard!!!) lekker vrij ben.

Een 'roos' die ik kreeg van de ober in een restaurant voor mijn zestiende verjaardag vorig jaar. Super leuk. Het was echt een top verjaardag.

En dan nu mijn wishlist. En ik moet jullie teleurstellen, want die heb ik niet of is in ieder geval niet zo groot en dat komt eigenlijk omdat ik mijn verjaardagscadeau al heb gehad, want ik ga samen met een vriendin naar het Three Days Grace concert 17 september! Verder heb ik mijn vriendinnen ''heel subtiel'' via What'sapp laten weten dat ik een nieuw telefoon hoesje nodig heb, haha. Natuurlijk zou ik nog veel meer willen, (zoals een nieuwe laptop, een mooie camera, geld, etc.) maar ik heb niks te winnen, want ik heb mijn verjaardagscadeau al gehad en ik ben er super blij mee! (maar héél stiekem hoop ik natuurlijk wel dat mijn ouders dit lezen en mij op mijn verjaardag op heel wonderbaarlijke wijze een nieuwe laptop geven. Of een nieuwe camera. Of een keyboardhoes/koffer... haha. Won't happen anyway!)

Dus ja, mijn verjaardag is bijna en ik heb er heel veel zin in! Het enige jammere is dat de vriend van mijn moeder er niet bij is, maar ja, het kan niet anders. Verder heb ik sowieso heel veel zin in deze week, want school begint maandag (wat zo raar klinkt, ik weet het) en woensdagavond heb ik waarschijnlijk een uitje met mijn werk. Spannend, maar leuk. Ik hoop dat jullie mijn narcistische verjaardagsartikel leuk vonden om te lezen! En wanneer ben jij jarig?



Afbeelding(en): WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties