De gedachte achter mijn lay-out

Er is een reden waarom ik de lay-out van mijn blog gemaakt heb tot hoe die nu is, en ik heb me vaak genoeg zelf afgevraagd waarom een blogg...

Er is een reden waarom ik de lay-out van mijn blog gemaakt heb tot hoe die nu is, en ik heb me vaak genoeg zelf afgevraagd waarom een blogger de lay-out van haar blog heeft zoals zij die heeft. Toch heb ik er nooit artikelen over gelezen of gezien. Misschien komt dat omdat het misschien niet heel boeiend is om te lezen over 'het verhaal' achter iemands lay-out, maar aangezien mij het wel altijd interessant lijkt om te weten, leek het mij handig om dan gewoon zelf zo'n artikeltje te schrijven, just in case jij je afvraagt waarom ik deze lay-out heb en niet een totaal andere. Dus mocht je benieuwd zijn naar de gedachte achter mijn lay-out, waar ik toch wel een beetje trots op ben, lees dan verder!



Op sommige punten is mijn lay-out totaal het tegenovergestelde van mij. Ik durf mezelf opzich best te bestempelen als (een beetje (het blijft een mening, iemand kan mij helemaal niet alternatief vinden of juist heel erg)) alternatief. Het is tenminste een beetje mijn streven (ik koop graag kleren die niet veel andere mensen zouden kopen, omdat ik het leuk vind) en mijn lay-out is daar precies het tegenovergestelde van. Veel bloggers kiezen bijvoorbeeld voor een witte achtergrond, omdat dit er clean uitziet en rust uitstraalt. Zo heb ik daar ook voor gekozen. De witte achtergrond is geloof ik een beetje standaard in de bloggers wereld, maar het ziet er gewoon mooi uit en het leid ook niet erg af ofzo. Dus een witte achtergrond it is, zonder enige poespas of afleidende dingen.

Zwart, donkerrood en koraalroze zijn mijn favoriete kleuren, maar geen van deze kleuren zie je terug in de lay-out van mijn blog, behalve het zwart van de tekst. Ik heb voor de kleuren wit, lichtgrijs en blauw/mintgroen gekozen, juist omdat dit precies het tegenovergestelde is van mij (of misschien juist niet, omdat ik die kleuren immers ook erg mooi vind) en het rust uitstraalt. Ook ziet mijn blog er veel positiever uit dan wanneer ik veel zwart en donkerrood had gebruikt in mijn lay-out en positiviteit is toch wel iets waar naar ik streef, dus dat vind ik belangrijk.

Sowieso zit er eigenlijk helemaal niet veel kleur in mijn lay-out, alleen maar bij de datum en bij de titels in de sidebar, maar de reden dat mijn blog niet super, super saai oogt, komt door de kleine dingetjes die ik aangepast heb of heb toegevoegd. Zo zie je, als je een reactie wilt plaatsen onder een van mijn artikelen, een duidelijk icoontje dat aangeeft dat je daar moet zijn als je een reactie wilt plaatsen. Ook de newer, older -en homebutton heb ik aangepast, mijn foto's zijn voorzien van een hover effect en mijn paginabalk heb ik aangepast, die is onder andere veranderd van plek.


De header van mijn blog is iets waar ik lang niet tevreden over ben geweest, omdat ie maar niet scherp wilde worden. Nu is mijn header geloof ik wel scherp genoeg en ben ik er ook tevreden over. Mijn header is gewoon plain zwart, met sierlijke letters. Het 'kant' effect bij 'Romana' geeft het wat extra's en tevens maakt dat extra effect het ook wat duidelijker dat Romana, zeg maar, mijn 'eerste' naam is. Er zijn mensen die zich daar weleens in vergist hebben, misschien omdat ze ervan uitgingen dat 'Romana' een bijvoegelijk naamwoord zou zijn en in Italië is dat ook zo. Chiara trouwens ook. Of een bijwoord, bijvoorbeeld: het water is helder = l'acqua è chiara. Haha. Even een lesje Italiaans hoor, excuse me. In ieder geval bestaat mijn naam dus uit niets anders dan bijvoegelijk naamwoorden/bijwoorden, best grappig. Oké, terug naar het eigenlijke onderwerp, mijn header. Ik ben dus na een hele tijd puzzelen en proberen, eindelijk blij met mijn header en dat is fijn. Ik heb mijn header trouwens gemaakt met behulp van PhotoFiltre 7.

Dan nog de muziek. Het is je hoe dan ook wel opgevallen, en je schrok ervan en zette daarna meteen de muziek uit of je schrok ervan, maar liet de muziek lekker verder spelen. Sommige vinden muziek op een blog en daarbij vooral auto play helemaal niks en eerder storend dan leuk, en anderen vinden weer dat het sfeer geeft. Obviously, vind ik dat het sfeer geeft en daarom heb ik er ook voor gekozen om muziek op mijn blog te zetten. De muziek die speelt staat wat betreft de lay-out van mijn blog, waarschijnlijk het dichtst bij wie ik ben. Hoe kan het ook anders, de muziek die iemand luistert zegt zo onwijs veel over hoe die persoon denkt en over wie die persoon is. Deze liedjes zijn wel allemaal covers, ze zijn wat rustiger en allemaal akoestisch. Veel minder heftig dan de originele liedjes en daarom passen ze ook wat beter bij mijn blog. En ook zou je waarschijnlijk nog meer schrikken als je opeens random ergens een heavy elektrische gitaar en een schreeuwstem zou horen, haha. Nee hoor, zo erg is het niet wat betreft de muziek die ik luister. Sommige hebben liever dat ik de muziek weghaal van mijn blog, maar andere vinden net als ik dat het sfeer geeft. Gelukkig ben ik zelf de baas over mijn blog en laat ik het lekker staan. :)

Dit was denk ik wel alles wat betreft mijn lay-out waar ik het graag even over wilde hebben. Nu heb je misschien nog één vraag die tot nu toe onbeantwoord is gebleven: hoe heb jij je lay-out aangepast tot hoe die nu is? Ik heb voor mijn lay-out voor het grootste gedeelte de tutorials van Luna gebruikt, die zijn erg leuk en makkelijk te begrijpen. Zeker een kijkje waard! Zoek op haar blog naar 'HTML tutorial' en je zou het moeten vinden. Verder heb ik nog wat random tutorials en trucjes gebruikt die ik heb gevonden door middel van Google. Als je 'HTML tutorial' intikt op Google, moet je heel ver kunnen komen. Als jij ook aan de slag gaat met HTML, wens ik je veel succes. Als je het eenmaal een beetje onder de knie hebt, is het al heel leuk. En als jij je lay-out dan af hebt of al heel lang blij bent met de lay-out die je nu hebt, laat dan een linkje achter in de comments en vertel me waarom jij gekozen hebt voor de lay-out die je nu hebt! Pas jij je lay-out vaak aan, of heb je al jaaaren dezelfde lay-out? 

PS: ik ben trouwens nog helemaal niet tevreden over de lichtgrijze stippeltjes onderaan mijn blog, maar ik heb geen idee hoe ik ze weg moet halen. Als iemand dit wel weet, laat het me dan alsjeblieft weten. Alvast bedankt! :)



Afbeelding(en): WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties