Al mijn vroegere blogs

Echt een professionele blogger ben ik natuurlijk niet, maar ik doe het daarentegen al best lang. Toen ik ongeveer 12 jaar was, op vakantie w...

Echt een professionele blogger ben ik natuurlijk niet, maar ik doe het daarentegen al best lang. Toen ik ongeveer 12 jaar was, op vakantie was in Italië en mijn moeder weer eens vertelde over een of ander creatief idee, stelde mijn moeder me voor om een blog te starten waarop ik al mijn creatieve ideeën kwijt kon. Zo gezegd, zo gedaan en toen ik terug was in Nederland begon ik. Mijn eerste blog begon ik op Wordpress. Ik weet niet waarom, maar ik vond 't er wel professioneel uitzien. Dat ik mijn eerste blog begon is alweer vier jaar geleden en in die vier jaar heb ik flink wat verschillende blogs gehad. In dit artikel vertel ik jullie daar graag meer over!

Niet dat ik dat ooit zal zeggen tegen mijn moeder hoor, haha.



Geen idee waarom, maar mijn eerste blog heette 'Sorry, I forgot my mind'. Op zich wel leuk bedacht, omdat ik wel een meisje was  ben dat nog wel eens wat vergeet. De header was een cheesy plaatje van een boom met daaronder een stelletje, ofzo. De achtergrond was een plaatje van snoepjes. Ik weet niet precies meer waarover ik blogde, maar leuk vond ik het wel. Soms maakte ik gebruik van Windows Live Writer, omdat ik dat wel zo professioneel vond, haha. Laatst vond ik in dat programma nog een stukje wat ik destijds op mijn blog plaatste. Natuurlijk laat ik het stukje aan jullie zien! Het artikeltje heet 'Terug van weggeweest':

Ja, ik was er een paar weken, mijn blog. Ik had geen inspiratie en eigenlijk ook geen tijd. Excuses hiervoor.

Goed, dit is een blog-update. Ik heb besloten om mijn blog in zoekmachines zichtbaar te maken. Mijn blog heeft tot nu toe 70 bezoekers gescoord. Best veel voor een blog die niet op google zichtbaar is!
Mijn broertje heeft ook een blog. Over Pokemon, Maar ik denk niet dat meisjes dat echt boeiend vinden… Mijn broertje heeft zijn blog een week, zijn blog is ook niet vindbaar op google, maar hij heeft in een week al 17 bezoekers. Zijn blog heet:
www.worldofpikachu.wordpress.com 

 
Neem alsjeblieft een kijkje, vind mijn kleine broertje ook leuk.

De rede dat ik mijn bescheiden blog zichtbaar heb gemaakt is om natuurlijk meer bezoekers binnen te halen. Maar ik wil ook graag zien op wat mijn bezoekers google 'n, maar dat kan je niet zien als je blog niet vindbaar is op zoekmachines. Dus,
Dit is misschien niet een heel boeiend onderwerp… Maar goed, Better than nothing.

Om meer bezoekers binnen te halen heb ik veel tags gebruikt. En nu duimen voor veel bezoekers…

Dikke kus, Romana.

Wauw. Lekker veel spellingfouten en sowieso snap ik niks van de eerste zin, haha. Ik had mijn blog dus niet in de zoekmachines staan voor dit artikel en ik begrijp niet echt waarom, haha. Ik denk dat ik het eng vond om gevonden te worden op mijn naam in op Google. Dat kan nu overigens gewoon, haha. Oeps.

Na een tijdje vond ik het bloggen niet zo boeiend meer. Volgens mij, mezelf kenende, vond ik het niet zo leuk dat niemand op mijn posts reageerde, haha. En dan stopt Romana er maar mee. Weer een tijdje later begon het bloggen toch weer te kriebelen en ik kreeg wat ideeën voor nieuwe lay-outs, voor zover je het een lay-out kon noemen; het enige wat ik deed was de achtergrond en de header veranderen, haha. Ik maakte dus een nieuwe blog aan genaamd 'Pink Bracelet'. Hierbij heb ik ook géén idee waar de naam vandaan kwam, haha. Toevallig heb ik nog een stukje gevonden wat ik op Pink Bracelet had geplaatst, haha. Het artikel heet 'Mix 'n' match'.

Hey ,

Heb je zin in een nieuw nagellak kleurtje ? Maar geen geld ?
Er zijn 2 oplossingen :

Oplossing 1 :

What do you need :

Een plastic schaaltje,
Een doorzichtig nagellakje, (vergelijkbaar met base en top-coat)
Oogschaduw in poedervorm, in een zelfgekozen leuk kleurtje,
Een oud (nagel)lak kwastje.


Wat ga je doen :

Doe een beetje doorzichtige nagellak in het plastic schaaltje.
Nu doe je er jou oogschaduw in poedervorm bij, en je moet het goed mengen !
Het is belangrijk dat je het nagellakje goed in beweging houd anders word het hard.
Nu kun je het aanbrengen !

Oplossing 2 :

What do you need :

Twee nagellakjes in een zelfgekozen kleur maar niet dezelfde kleur,
Een plastic schaaltje,
Een oud (nagel)lak kwastje.

Wat ga je doen :

Meng de twee nagellakjes met elkaar, in het plastic schaaltje.
Hou de nagellak goed in beweging met het kwastje anders word het hard !
Als het goed gemengd is kun je het nu aanbrengen.

Hopelijk heb je wat aan deze oplossingen, je kunt het altijd proberen als je niks te doen hebt…


Groetjes,
Only a day dream !

Waarom die verschillende lettertypen?! En waarom 'Only a day dream'?! Ook zo storend zijn die spaties tussen de zinnen en de leestekens, haha, maar dat deed iedereen zo'n beetje toen, volgens mij. Ik zag het namelijk ook altijd op Hyves. Ik weet 100% zeker dat ik de hele tip van het zelf nagellak maken van internet had gehaald, haha, maar dat maakt ook niet uit, het was toch maar een superbabyblogje, haha.

De jaren erna stopte ik vaak met bloggen en dan een tijd later begon ik weer een blog. Het ging zo door tot februari 2012. Ik voelde het weer heel erg kriebelen om een blog te beginnen. Ik kwam overal blogs tegen met mooie lay-outs en het viel me altijd op dat die blogs met behulp van Blogger waren gemaakt. Ik zelf nam een kijkje op Blogger en creëerde toen de blog 'Bellezza e la moda', wat 'mode en beauty' betekent in het Italiaans. De artikelen van die blogperiode staan nog steeds op deze blog, want in principe ben ik nooit van blog meer veranderd. De header van Bellezza e la moda heb ik nog steeds op mijn computer staan. Ik had de header van een website geplukt en er zelf tekst in gezet. Mijn blog was destijds erg standaard, heel roze en erg meisjes-achtig.



Waarom ik 'moda' met hoofdletter schreef weet ik niet. Waarschijnlijk dacht ik dat de hoofdletterregel voor elk zelfstandig naamwoord, die in Duitsland geldt, ook voor Italië geldt, maar dat is niet zo. Na een hele tijd waarin ik veel blogde en het ook super leuk vond, begon het me op te vallen dat ik niet meer specifiek over mode of beauty blogde en eerlijk gezegd had ik dat ook nooit echt gedaan. Het waren meer beauty- of fashion gerelateerde onderwerpen waar ik over schreef. Dus besloot ik mijn blognaam te veranderen. Na een tijdje denken en twijfelen over verschillende andere mogelijke namen, (The Flying Birds?) kwam ik op een hele simpele naam uit: Romana Chiara. Ik vernoemde mijn blog naar mezelf. Misschien een beetje simpel, maar waarom niet? Ik blog namelijk vooral over mezelf (klinkt lekker narcistisch) en wat ik mee maak, dus dan is zo'n persoonlijke naam eigenlijk wel prima, vind ik. De eerste header die ik maakte voor Romana Chiara zal ik ook hieronder plaatsen. 


Ik vind dit op zich helemaal geen verkeerde header! Omdat ik toen me begon te interesseren in andere soort muziek en me daarbij anders wilde kleden en uiten, koos ik voor een wat 'donkerdere' header. Sowieso maakte ik de lay-out wat donkerder, met veel zwart, wit en donkerrood. Net zoals mijn header. Hoewel ik het zinnetje rechtsboven way too cheesy vind, vind ik de header eigenlijk helemaal niet zo 'noob-achtig'.

Het bloggen op Blogger beviel me prima, maar na een tijdje begon het me op te vallen dat de duizenden nieuwe headers die ik maakte steeds maar niet scherp om m'n blog verschenen. Super irritant. Op een gegeven moment begon ook Blogger zelf wat problemen te krijgen die mij veel irritatie opleverde. Zo werkte verschillende links niet meer en lukte het me maar niet om artikelen te kunnen inplannen. Dus besloot ik onlangs over te stappen naar Wordpress. En Wordpress werkt(e) ontzettend fijn. Het voelde heel professioneel aan en m'n blog zag er op zich prima uit. Wel een beetje standaard en ik begon het uitgebreid kunnen costumizen van je lay-out te missen. Ook miste ik mijn volgers. Ik besloot me wat te verdiepen in het HTML, maar kwam er tot mijn teleurstelling achter dat (zelfs) je blog aanpassen met HTML niet mogelijk is met een standaard Wordpess account. Ik probeerde wat HTML dingetjes uit op Blogger en tot mijn verbazing (want ik had verwacht dat ik het zou verpesten) lukte alle dingetjes die ik toepaste op mijn blog. Ik leerde wat meer dingen over HTML en toen ik eigenlijk wel heel trots was op het resultaat van mijn ' Blogger blog', besloot ik weer terug te stappen op Blogger en nu blog ik dus weer vrolijk op Blogger (of eigenlijk zou je ook Blogspot kunnen zeggen (ik weet het eigenlijk zelf ook niet)).

En zo is het dus de afgelopen vier jaar gelopen. Niet dat ik nu een killer-blog heb hoor, maar ik ben wel beter geworden in het bloggen. De onderwerpen zijn minder standaard (en artikelen zijn niet meer van het internet geplukt... of ''geïnspireerd'' op) en natuurlijk zijn de spel- typ- en grammaticafouten een stuk minder! Ik hoop (wederom, wederom) dat je het leuk vond om te lezen. Hoeveel blogs heb jij gehad voordat je begon op je huidige blog? En sinds wanneer blog jij?



Afbeelding(en): WeHeartIt

You Might Also Like

1 reacties

  1. Hahaha je wil echt niet weten wat voor blogs ik heb gehad. Zelfs eentje met een spelfout in de titel, autsj. Misschien moet ik het ook eens gaan oprakelen, maar ik weet het zelf zelfs al niet eens meer allemaal :P

    BeantwoordenVerwijderen