Mijn zomervakantie 2014

Vorig jaar schreef ik precies een zelfde artikel. Namelijk een artikel over wat mijn plannen zijn voor de zomervakantie. Omdat dit (voor mij...

Vorig jaar schreef ik precies een zelfde artikel. Namelijk een artikel over wat mijn plannen zijn voor de zomervakantie. Omdat dit (voor mij in ieder geval) een heerlijk zomergevoel aanwakkert, lijkt het me leuk om dit jaar weer te vertellen wat ik zomervakantie 2014 allemaal ga doen. Bovendien heb ik nu al vakantie!

Ik heb net mijn eindexamen gehad en ik hoop natuurlijk dat ik slaag. 11 juni krijg ik de uitslag te horen en die dag ga ik denk ik heel de dag in mijn kamer doorbrengen, zo ver mogelijk van de telefoon. Of buiten, dat is misschien nog beter, dan hoef ik het gerinkel van de telefoon niet eens te horen! 28 mei heb ik een afscheidsfeestje met mijn school en ik heb er best wel zin in.

Over ongeveer een week ga ik naar Rome! Ik ga samen met mijn vader, Esther (mijn vaders vrouw) en mijn oma, als cadeautje voor mijn examen. Ik ga dus voor dat ik te weten krijg of ik geslaagd ben naar Rome en dan zou het wel stom zijn als ik niet slaag, haha. Let's hope I do, anyway. Ik heb er zoveel zin in. Uiteten in schattige restaurantjes en ijsjes eten bij de Spaanse trappen. Ik ga het Colosseum zien en natuurlijk ga ik naar het Forum Romana! Ik ga ook het Vaticaan bezoeken en dat lijkt me echt heel bijzonder. Ik ben benieuwd!



Nadat ik terug ben uit Rome is het de bedoeling dat ik ga werken. Ik wil het wel, maar eerlijk gezegd heb ik er een beetje moeite mee. Aan de ene kant heb ik de neiging om elk baantje waar ik veel moet praten te bestempelen als iets dat 'niets voor mij' is, maar andere andere kant vind ik dat ik juist opzoek moet gaan naar zulke baantjes, zodat ik een beetje mijn angsten overwin. Bovendien blijven er niet heel veel baantjes over als ik geen een baantje wil waarbij je moet praten met mensen. Dit kleine dilemma zorgt er een beetje voor dat ik mezelf weer als heel negatief ga zien en daar heb ik niet echt zin in natuurlijk. Een aantal dagen geleden heb ik gesolliciteerd bij de HEMA. Dit is een baantje waarbij je wel wat moet praten, (tijdens het helpen van mensen, bij kassadienst, etc.) maar ik weet dat het goed voor me is. Daarbij komt dat ik geen zin heb om drie maanden thuis te zitten natuurlijk.

Later in de vakantie ga ik als het goed is met een vriendin in haar zus haar huis 'wonen' voor een aantal weken, omdat mijn vriendin haar zus dan op vakantie gaat en wij op haar katten moeten passen. Super spannend! Ik heb dit eerder gedaan met diezelfde vriendin voor een iets kortere tijd en het was echt heel erg gezellig. Haar zus woont midden in de stad, dus we gaan ons zeker niet vervelen!


Ook ga ik met mijn moeder, haar vriend, mijn broertje en zusje en opa en oma een week naar Brabant. Ik heb er veel zin en hopelijk gaan we Eindhoven bezoeken, want dat lijkt me een hele leuke stad. (En eigenlijk ook omdat er een huge Primark is.) Het is geen Spanje, Frankrijk of Italië, maar dat vind ik helemaal niet erg. Alles is beter dan mijn eigen, saaie woonplaats, to be honest. Bovendien ga ik met mijn vader, Esther en mijn broertje en zusje voor een tweede keer naar Italië. We gaan twee weken naar het Gardameer en nog een aantal dagen naar Venetië. Echt super leuk! Ik ben vooral benieuwd naar Venetië. Ik ben er al eens eerder geweest, maar het is toch anders dan het Gardameer, waar ik al ontelbaar veel keer ben geweest. Het Gardameer is een plek waar ik al gelukkig van word als ik eraan denk. Ik heb er zoveel herinneringen. Het is zo erg, dat ik zelfs zin heb in de 15-uur durende autoreis, haha.

Als ik terug ben uit Italië is het einde van de zomervakantie alweer in zicht en is het bijna tijd voor mijn opleiding. Zo onwijs spannend. Eerlijk gezegd voel ik al wat zenuwen opkomen als ik eraan denk, maar als ik het deze vakantie voor elkaar krijg om wat van mijn onzekerheid af te komen, weet ik bijna wel zeker dat het helemaal goed komt. Maar goed, eerst vakantie vieren! En hopen dat er nog veel meer mooie dagen aankomen als die van afgelopen week. Ook hoop ik dat ik slaag, duim je voor me? Wat ga jij komende zomervakantie doen? 

Trouwens, dit was geen 'kijk allemaal eens wat voor leuke dingen ik ga doen komende weken'-artikel. Ik vind het gewoon erg leuk om het erover te hebben. :)



Afbeelding(en): WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties