Mijn favoriete apps

Ook ik heb een iPhone. En ik kan niet zonder dat ding. De apps die erop staan zorgen ervoor dat ik altijd wel iets heb om te 'checken...

Ook ik heb een iPhone. En ik kan niet zonder dat ding. De apps die erop staan zorgen ervoor dat ik altijd wel iets heb om te 'checken', of ze zorgen ervoor dat ik me geen moment hoef te vervelen. Ik vind het altijd erg leuk om te zien wat anderen op hun telefoon hebben staan qua apps. Meestal wordt dit dan gedaan in een filmpje: een 'what's on my iPhone' (of andere telefoon, ofcourse) -filmpje. Maar ik ga in een geschreven artikel vertellen wat mijn favoriete apps zijn.



iTube
Op nummer één staat sowieso iTube. Deze app staat pas op mijn telefoon sinds een paar dagen, maar het is nu al een favoriet. Met deze app kun je liedjes opzoeken, net zoals bij Youtube. Als je een liedje hebt beluisterd slaat de app dit liedje op in een speciale lijst in de app, waardoor je dit liedje altijd en overal kunt beluisteren, ook zonder dat je wifi hebt. Super handig! Verder kun je ook zelf afspeellijsten maken, de app heeft een shuffle-modus en je kunt een liedje herhaald laten afspelen. Een van de beste dingen is dat de muziek gewoon door blijft spelen als je de app sluit. Het is een soort geweldige combinatie van de Youtube app en de standaard muziek app op je telefoon!

Timehop
Deze app is volgens mij al redelijk bekend. Maar dat maakt natuurlijk niet dat ie minder leuk is! Met Timehop kun je tweets, Facebookberichten  en dingen die je op andere sociale media hebt gezet bekijken van een aantal jaren terug. Elke dag kun je bekijken wat je precies op dezelfde dag, maar dan een jaar terug (en meerdere jaren) hebt geplaatst op een sociaal medium, dus je kunt niet random een datum kiezen waarvan je wilt zien wat je op die dag gedaan hebt, zeg maar. Dat is mijn enige minpuntje. Verder vind ik Timehop heel leuk en een van de eerste dingen die ik 's ochtends doe als ik wakker wordt is het openen van deze app.


Netflix
Netflix voor op je telefoon is de beste uitvinding ooit. Via deze app kan ik via mijn Netflix account alle films en series kijken die ik ook via mijn laptop kan kijken. Het synchroniseert zich altijd, zodat ik altijd bij ben als ik een serie of film verder wil kijken via mijn laptop, die ik al eerder via mijn telefoon heb bekeken. Het is een geweldige app om mijn tussenuren mee op te vullen op school. Of als ik 's avonds in bed lig, maar geen zin heb om met mijn laptop op bed te gaan zitten. Een dingetje is wel dat je Netflix moet hebben voordat je de app kunt gebruiken en zo'n abonnement kost zo'n €8 euro per maand. De app zelf is wel helemaal gratis en super handig!

PixlrExpress+
Dankzij deze app hoef ik helemaal geen andere apps te downloaden om mijn foto's mee te bewerken. PixlrExpress+ is namelijk ge-wel-dig. Met deze app kun je heel erg veel effecten toepassen op je foto's, je kunt tekst toevoegen en kiezen uit heel veel lettertypes en kleur, je kunt je foto's opvrolijken met diverse stickers (ondanks dat ik die nooit gebruik) en je kunt ook collages maken. Deze app bevat dus heel veel mogelijkheden. Ook is de app mooi vormgegeven, makkelijk in gebruik en ook helemaal gratis!

Mijn foto, bewerkt met PixlrExpress+

DuoLingo
DuoLingo is een onwijs leuke app met een schattig, groen vogeltje dat je helpt om talen te leren. Die talen kun je leren door verschillende onderwerpen te behandelen, zoals familie en huishouden, liefde en 'basic phrases', waarbij je je vocabulaire uitbreid. Ook leer je grammatica en kun je heel makkelijk zinnetjes leren. De keuze uit talen is nog wel beperkt, maar dit wordt uitgebreid. Ook is de app alleen in het Engels, dus zou je de taal in het Engels moeten leren. Als je vrienden hebt die ook de app op hun telefoon hebben staan, kun je zien op welk 'level' jou vrienden zijn, qua het leren van een taal. Ook kun je punten verdienen waarbij je speciale opdrachtjes kunt verdienen, die heel erg leuk zijn. Ik vind DuoLingo heel erg handig en het maakt het makkelijk om een nieuwe taal te leren.

Dit waren mijn favoriete apps. Deze apps gebruik ik, naast alle social media apps veruit het meeste. Een groot voordeel is dat ze allemaal gratis te verkrijgen zijn in de App Store. Of alle apps ook op android-telefoons verkrijgbaar zijn weet ik niet, maar ik weet wel dat Timehop onlangs met een android versie is uitgekomen! Ik vraag me af of een van jullie een van mijn favoriete apps heeft gedownload na het lezen van dit artikel. Zo ja, laat me weten welke! En wat is jullie favoriete app?



Afbeelding(en): iTunes, WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties