Blond of bruin?

In november heb ik mijn haar bruin geverfd met een rode gloed, and I f*cking loved it.  Helaas is de verf al een beetje vervaagd, en ook is ...

In november heb ik mijn haar bruin geverfd met een rode gloed, and I f*cking loved it. Helaas is de verf al een beetje vervaagd, en ook is er flink wat uitgroei te zien. Daarom lijkt het me goed om binnenkort mijn haar opnieuw te verven. Ik vind het bruine me heel goed staan, maar ik vind blond ook best leuk en aangezien de zomer er weer aankomt, zijn blonde lokken juist wel weer leuk. Over mijn getwijfel schrijf ik graag een artikel en misschien dat jullie mij uiteindelijk kunnen helpen met het maken van een keuze!


Goed, laten we beginnen met mijn natuurlijke haarkleur. Toen ik jonger was, ongeveer zes of zeven jaar, was mijn haar lichtblond. Naar mate ik ouder werd is mijn haar donkerder geworden, en zo is het nu donkerblond, bijna lichtbruin.



Het ligt aan het licht of mijn natuurlijke haar er meer donkerblond of lichtbruin uitziet. Op de foto hierboven lijkt het in ieder geval hartstikke donkerblond. Mijn haar was erg lang, het kwam tot een stukje onder mijn borst en ik was er super blij mee.

Vorig jaar in juni besloot ik er een heel stuk af te knippen. Mijn haar was aan de onderkant helemaal uitgedroogd, dus eigenlijk móést er wel een stuk vanaf. Ook liet ik er blonde highlights in verven. Het resultaat was super mooi en het (voor mijn doen) korte haar beviel me goed. 


Mijn haar kwam tot net wat verder dan mijn schouder. Hoewel ik het toen erg leuk vond staan en vooral vernieuwend, ben ik nu blij dat mijn haar bijna net zolang is gegroeid als dat het was voordat ik het liet knippen. Mijn haar groeit echt heel erg snel, niet normaal!

De highlight bleven wel erg lang in mijn haar. In september waren ze nog goed zichtbaar. In november had ik opeens zin in verandering. Ik vind roodbruin haar erg mooi en dus kocht ik bij de drogist een pakje haarverf en nam ik zelf mijn haar onder handen. Het resultaat viel erg rood uit, (zie hier een artikel over mijn roodbruine haar) maar nu is mijn haar midden bruin. Zoals ik al zei is de kleur dus flink vervaagt en ook is er al wat uitgroei te zien. Ik wil het dus opnieuw verven. Over een week vertrek ik met school naar Londen, dus aankomend weekend leek me een uitstekend moment om mijn haar te verven. Alleen is de vraag: Weer blond, of bruin?

Mijn haar at the moment.

Aan beide kleuren zitten voor- en nadelen. Als ik het bruin wil verven, kan ik prima zelf een pakje verf bij de winkels kopen en dan is het in een uurtje gefikst. Als ik het blond wil verven zal ik naar de kapper moeten. Volgens mij is het geloof ik lastig is om je haar van bruin naar blond te verven. Een voordeel is dan dat ik ook meteen mijn haar kan laten knippen, want dat moet eerlijk gezegd ook gauw weer is gebeuren. (sinds ik geen lok meer heb zie ik de noodzaak niet echt meer om regelmatig naar de kapper te gaan, het resultaat is dat ik bijna nooit meer ga....) Ik twijfel dus. Voor de duidelijkheid lijkt het me handig om wat foto's te plaatsen van haarkleuren die ik graag zou willen. 


De kleuren variëren van roodbruin, naar blond. Ik vind alle 5 de kleuren erg mooi, maar ik denk dat mijn voorkeur toch uitgaat naar bruin, en dan een beetje met een rode tint. Dus eigenlijk precies zoals ik het in november had geverfd. Ik vind de middelste kleur trouwens ook heel mooi... Hmmm, ik weet het niet. Welke kleur vinden jullie het mooist en raden jullie mij aan?



Afbeelding(en): WeHeartIt

You Might Also Like

3 reacties

  1. Poeee wat moeilijk! Ik moet zeggen dat het je allemaal heel goed staat! Ik durf zelf mijn haar geen andere kleur te doen, bang dat het niet mooi staat haha. Bruin met een rode tint lijkt me erg mooi, en dan kan je het tegen de tijd dat het zomer is altijd nog anders doen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat bruinrode stond/staat je wel mooi, net wat bijzonderder dan wat je van jezelf hebt. Niet dat daar iets mis mee is, want dan zou ik ook mijn eigen haarkleur beledigen, maarrr toch. Ik durf dat zelf niet echt hoor, ben heel bang dat het me totaal niet staat. Dat korte vond ik eigenlijk echt heel tof bij je! Al weet ik nog steeds niet hoe het nou precies viel omdat jij altijd selfies met de helft van je gezicht maakt haha. :D Ik weet niet precies wat ik zou doen, misschien nog een keer roodbruin en dan in de zomer highlights ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, selfie's van de helft van m'n gezicht, zo waar haha. Ik weet niet, de ene kant van m'n gezicht is wat fotogenieker ofzo, haha. :P

      Verwijderen