La vita è bella! + een klein verslag van Amsterdam

Als ik er aan denk kan ik eigenlijk niks anders dan keihard gillen. Mijn motivatie om heel goed mijn best te doen op school is met een aanta...

Als ik er aan denk kan ik eigenlijk niks anders dan keihard gillen. Mijn motivatie om heel goed mijn best te doen op school is met een aantal wat procenten gestegen (niet dat ik dat niet al doe hoor. :P) en ik kan echt niet wachten tot het juni is. Aan de titel kunnen jullie misschien al een heel klein beetje raden wat ik jullie wil gaan vertellen. Het heeft iets te maken met Italië, ik ga namelijk in juni, ter eren van mijn eindexamen een paar dagen naar Rome!




Ik heb het als cadeautje gekregen en mijn oma gaat mee. Super leuk, want haar gun ik het heel erg. Ik wil al zo lang naar de Italiaanse hoofdstad en in de zomer ga ik dan eindelijk! Ahhhhhhh! Ik kan echt niet wachten tot de zomervakantie. Gelukkig is mijn schooljaar korter dankzij de examens. Ik ga precies een paar daagjes voor de uitslag van mijn examens weg, dus ik hoop dat ik de zenuwen die ik dan zal hebben een beetje onder controle kan houden, maar dat gaat vast wel lukken. Wat ik allemaal ga doen in Rome? Ik heb nog geen idee, ik laat het allemaal wel op me afkomen. Ik heb er zoveel zin in. Een paar artikels terug heb ik al geschreven over mijn liefde voor Italië, dus jullie begrijpen vast wel dat ik onwijs blij ben. Ik vind het zo fijn dat ik na dit jaar klaar ben op de (in ieder geval deze.) middelbare school en dan vind ik helemaal super dat ik het zo mag afsluiten!

Ik heb in 2013 al een aantal hoofdsteden kunnen afstrepen op mijn zogenaamde 'travel list', en in 2014 staan ook al wat stedentripjes op de planning, (waaronder dus Rome.) Maar in onze eigen hoofdstad was ik nog nooit echt geweest. Ik wilde het wel heel graag en dus ben ik afgelopen weekend met een vriendin naar Amsterdam gegaan! Eigenlijk zou nog een vriendin mee gaan, maar door een stomme fout van mij was er daarover een misverstandje ontstaan. Ik ben dus zeker van plan om nog een keertje terug te gaan en dan gezellig met z'n drieën. Ik vond Amsterdam erg gezellig, ondanks dat ik vooral heel erg veel heb gewinkeld. (ik twijfel trouwens nog of ik daar een soort van shoplog ofzo van wil maken, aangezien ik gaan (foto)camera heb...) Ik heb foto's gemaakt met mijn iPhone en die wil ik graag aan jullie laten zien. Vooral 's avonds was het heel erg gezellig omdat er een soort markt was waar allemaal eten en producten uit andere landen werden verkocht, met verlichting op de kramen.

Ik sliep de avond ervoor bij mijn vriendin en dus stonden de volgende ochtend om 7 uur op om rond 10 over half 10 de trein te pakken. Een uurtje later waren we in Amsterdam. Soms was het best lastig om bepaalde winkels te vinden en dan werden we er ook even knap chagrijnig van, maar uiteindelijk vonden we het dan wel en dan waren we dubbel zo blij. We hebben vooral veel op de Kalver- en de Leidsestraat gelopen en we hebben echt super veel H&M's bezocht, want die zijn er echt om de zoveel meter lijkt het, haha. Ik wilde ook nog graag naar twee vintage/tweedehandswinkels, maar die konden we niet vinden of het was te ver lopen. Nog een reden om terug naar Amsterdam te gaan, want ik wil er graag is kijken. We zijn ook naar Brandy Melville geweest, een winkel waar mijn vriendin heen wilde. Verder hebben mijn vriendin en ik wat foto's gemaakt, ons verbaast over hoeveel buitenlanders we zagen en hoorden. (ik wist wel dat Amsterdam onwijs toeristisch was, maar ik heb werkelijk bijna geen enkele Nederlandse zin gehoord!) en hebben we warme chocolademelk gedronken bij een schattig kraampje. Rond 5 uur gingen we weer naar huis en kletsten we in de trein verder over hoe leuk de dag was. We trokken gekke gezichten in de ruiten van de trein en haalde voor de zoveelste keer onze gekochte aankopen uit de tassen om ze te bekijken, maar we waren -vooral ik- best wel moe.





Mijn naam!


2014 is leuk begonnen en wordt wat mij betreft ook super leuk, gezien alle tripjes en reizen die ik mag maken komend jaar, dankzij mijn ouders en school. (ik mag de reis naar London die ik ga maken via school natuurlijk niet vergeten!) Ik vind het zo onwijs leuk om steden te zien en om te reizen. Ik hoop dat jullie mijn exciting anouncement en mijn verslagje leuk vonden om te lezen. Wat voor leuke dingen hebben jullie in de planning staan voor 2014?



De eerste afbeelding: Tumblr

You Might Also Like

5 reacties

  1. Aaah super leuk dat je naar Rome gaat! Ik ga volgend jaar met school en heb er ook nú al zin in :) Leuk vooruitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat tof dat je naar rome gaat, zo leuk! Ben er nog nooit geweest maar lijkt me heel gaaf, ik ga dit jaar naar het one direction concert, en zit in het vak vooraan. Daar kijk ik wel erg naar uit, ben zo benieuwd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk! Ik ga waarschijnlijk naar het concert van You Me At Six. :)

      Verwijderen
  3. Rome is echt geweldig, heel erg leuk dat je daarheen gaat :D en ook nog naar Londen, geluksvogel hihi

    liefs,
    Femke van unendful.nl

    BeantwoordenVerwijderen