The 'lichtpuntjes' list.

Hoi lieve lezers! Bij Hester had ik een onwijs leuk artikel gelezen vanochtend, namelijk deze . Als ik het goed begrepen heb is dit artikel...

Hoi lieve lezers! Bij Hester had ik een onwijs leuk artikel gelezen vanochtend, namelijk deze. Als ik het goed begrepen heb is dit artikel geïnspireerd op het idee van Lisanne, van LisanneLeeft, die de hele maand september elke dag over een 'lichtpuntje' in haar leven blogt. Ik vond het artikel van Hester zo fijn om  te lezen, dat ik ook zoiets op mijn blog wilde schrijven. Dat ga ik vandaag dus ook doen, ik wil graag mijn 'lichtpuntjes list' met jullie delen. Enjoy!





Met goed weer en mijn favoriete muziek in mijn oren naar school en naar huis fietsen, daar kan ik echt van genieten. Eigenlijk vind ik het altijd wel leuk om te fietsen met mooi weer en muziek op.  

☼ Na een lange, stomme schooldag thuiskomen en weinig tot geen huiswerk hebben. Als ik dan bij mijn moeder ben en mijn hondje komt als ik thuis kom vol blijdschap op me af gerent, ben ik helemaal blij! 

☼ Het gevoel hebben dat je er leuk uitziet en een leuke, gezellige dag op de planning hebben staan. Als ik volgens eigen mening, maar ook volgens anderen, er leuk uitzie, mijn haar zit goed en er staat een onwijs leuke dag op me te wachten, dan ben ik best heel erg gelukkig.

☼ Thuiskomen van een dagje in de stad en goed geslaagd zijn. Need I say more?

☼ Als ik al heel lang een heel leuk liedje in mijn hoofd heb zitten en ik heb eindelijk de gelegenheid gekregen om hem te beluisteren. Heer-lijk. 

☼ Tijd doorbrengen met lieve, leuke mensen. Familie of vrienden, mensen die ik niet goed ken, allemaal leuk. Ook vind ik het super leuk om mensen die ik lang niet gezien heb, en ook in de toekomst niet gauw ga zien, te spreken. Dus via Skype of What's app. :)

☼ Dagen met veel uitval. Zoals vandaag bijvoorbeeld: Ik begin op woensdag altijd om 11:15 en vandaag viel twee uur aardrijkskunde uit en een uur werd verplaatst. Dus ik had maar drie lesuurtjes en ik was half 2 alweer klaar!

☼ Random dansen van blijdschap. Ja, soms ben je zo blij dat je al die energie en blijdschap even kwijt moet. Vooral de shitload aan energie dan. Wat ik dan doe is dansen, gewoon, leuk in mijn kamer, hard muziekje op en gaan. Yolo, ofzo... Nou ja, het gaat in dit punt meer om de blijdschap. Gewoon zo blij en gelukkig zijn dat je even moet dansen, herkenbaar of niet? 

☼ Bloggen en blogs lezen. Als ik thuis kom van school en ik heb mijn huiswerk gemaakt en verder hoef ik die dag niks meer te doen, vind ik het super fijn om blogs te lezen en te schrijven. 

☼ Inspiratie hebben voor een nieuwe tekst. Dit klinkt vaag, maar ik vind het leuk om te schrijven en als ik dan na een lange tijd weer inspiratie krijg voor een nieuwe quote of 'liedje' (ik vind mijn zelfgeschreven liedjes niet heel fantastisch, vandaar die aanhalingstekens) word ik best wel heel erg blij. Ik kan er ook zo lekker lang mee bezig zijn; Spelen met de woorden en de opbouw van iets, kijken hoe iets het best op anderen overkomt, zo leuk. 

☼ Covers van Smells like teen spirit luisteren. I. Love. De akoestische. Versie.  

☼ Leuke kleding bekijken op webshops, van alles in het mandje droppen en vervolgens alles er weer uithalen  omdat ik het momenteel toch niet kan betalen. Hoewel het laatste gedeelte altijd wat minder is, vind ik het toch een hele leuke bezigheid. Vooral als het blijkt dat ik wat kleding in het mandje ook daadwerkelijk kan kopen!

☼ 's Avonds iets lekkers als avondeten eten. Italiaanse en Hollandse gerechten eet ik het liefst en alles wat pittig is vind ik echt niet lekker. Naast lekker eten vind ik het avondeten altijd iets heel leuks; lekker aan tafel met zijn allen, praten over de dag. Me likes.



☼ Het zien van mooie luchten (Ik vind lucht trouwens een ontzettend lelijk woord... Maar ja, maakt niet uit.) en wolken en zons op -en ondergangen. In Turkije waren die zó mooi!

☼ Na het kijken van een leuke film in de bioscoop helemaal in een soort trance zijn. Als het een hele zielige en deprimerende film is die ik heb gezien vind ik dat wat minder, maar als de film heel leuk was en ik zit nog lekker in die vibe, vind ik dat heel fijn.

☼ Vooruit gewerkt hebben waardoor ik het nu veel minder druk ga hebben de komende weken op school. Ik wil niet als een super brave leerling overkomen ofzo, maar to be honest, het is fijn!

☼ Live-optredens van mijn favoriete bands kijken op Youtube. Het feit dat ik er van super graag bij had willen zijn en dat dus niet kan is wat minder, maar het kijken ernaar is altijd leuk.

☼ Als ik heel moe ben na een lange dag lekker mijn warme bed in kruipen. 

☼ Me sexy voelen in mijn pyjama. Oh ja, dat klinkt waarschijnlijk echt heel raar... Niet dat ik daarvoor perse lingerie moet dragen ofzo hoor, alles behalve, maar ik vind het zeg maar leuk om me mooi te voelen als ik in mijn pyjama loop of slaap.

☼ Andere landen en steden bezoeken. Ik doe het niet bijzonder vaak, maar leuk vind ik het wel! Dit schooljaar staat Londen op de planning en ik heb er super veel zin in!

☼ een dag afsluiten waarin ik het gevoel heb gehad dat niet veel onzeker ben geweest en dit gevoel vast willen houden. Heel fijn. 

☼ Beseffen dat dit lijstje toch wel aardig lang is en dat ik blij moet zijn met mijn fijne leventje. 

Dit was mijn 'lichtpuntjes' list. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en als jullie ook een soortgelijk lijstje hebben, plaats die in de comments of laat een linkje achter. Ik wil graag nog een dingetje zeggen: Hoewel een leven soms best kan tegenvallen, focus altijd op de kleine dingen. Toen ik klein was keek ik een keer de film 'De gebroeders Grimm' en toen zei een van de broers: ''Het leven is een grote puinhoop, het zijn de kleine dingen die het leven leuk maken.'', nu is dit een beetje dramatisch en het valt heus wel mee met de puinhoop, maar die quote sluit wel mooi aan op dit artikel. Wat ik dus wil zeggen is: Geniet van de kleine dingen, en please, please, enjoy life!



Afbeelding(en): Tumblr

You Might Also Like

4 reacties