Als ik ... had, dan zou ik...

We zeggen het maar al te vaak: ''Als ik ... had, zou ik...'' Op de puntjes kun je van alles invullen, van ''Als ik v...

We zeggen het maar al te vaak: ''Als ik ... had, zou ik...'' Op de puntjes kun je van alles invullen, van ''Als ik veel geld had, zou ik op wereldreis gaan.'' tot ''Als ik een rewind-knop had, zou ik momenten in mijn leven willen terughalen.'' Hoewel sommige dingen te onrealistisch zijn om waar te maken, (zoals het tweede voorbeeld) vraag ik me toch altijd af waarom sommige dingen een 'als' blijven. Genoeg dingen zijn toch heus wel waar te maken zonder dat je het gene nodig hebt waardoor je het volgens eigen zeggen niet waar zou kunnen maken? Met andere woorden: Waarom veranderen we de 'had' niet in 'heb'? Dus in plaats van alleen maar te dromen over het gene wat we toch wel graag willen, stellen we doelen om het te kunnen doen. Ik zelf heb ook bepaalde dingen die ik graag wil waar maken, ondanks dat ik daar bepaalde dingen nodig voor heb die ik niet bezit. Ik deel deze dingen graag met jullie en vertel wat ik ga doen om deze dingen toch (in de toekomst) te doen. Let's go!





Als ik het geld had, zou ik een citytrip maken, met vrienden of in mijn eentje.
Het geld heb ik op dit moment zeker niet, maar ik kan er wel voor zorgen dat ik het geld op een dag wel heb! Het lijkt me zo onwijs gaaf om een paar daagjes of een week in een buitenlandse stad te slapen en monumenten te bezoeken, overal om me heen een andere taal te horen, met vrienden weg gaan, de stad ontdekken... Deze droom wil en zal ik zeker waar maken, daarom is mijn doel voor dit punt: Als ik het komende jaar genoeg spaar en misschien een bijbaantje kan bemachtigen, waardoor ik de volgende zomer genoeg geld heb, dan ga ik die zomer in mijn eentje of (waarschijnlijk) met vrienden op reis naar een buitenlandse stad!

Als ik meer discipline had, dan zou ik al lang gitaar of keyboard kunnen spelen.
Ik ken genoeg mensen die gitaar spelen of hebben gespeeld en mensen die keyboard spelen. Ik heb zelfs zelf een gitaar en iemand die mij af en toe nog een les keyboard geeft. Ik vind het zo onwijs gaaf om mensen helemaal op te zien gaan in hun muziekinstrument, wauw. 'Ik wil dat ook!' denk ik dan, maar ik heb gewoon de discipline en het geduld niet! Het is dus zo dat ik ondanks dat ik op 13 jarige leeftijd een gitaar heb gekocht, en de mogelijkheid heb om keyboard te leren spelen, niet de discipline heb om het ook daadwerkelijk te leren. Zo vervelend! Daarom ga ik de vetgedrukte zin veranderen in de volgende zin: 
Als ik komende weekenden een keer niet veel te doen heb, ga ik niet achter mijn computer of televisie kijken, (kortom iets wat niet heel zinvol is) maar dan ga ik keyboard spelen of probeer ik een paar dingetjes van het gitaarspelen onder de knie te krijgen.


Als ik meer zelfvertrouwen had, zou ik veel spontaner zijn naar mensen toe. 
Uhm, ja, dit is nogal een puntje, haha. maar ook hier wil ik graag een doel van maken. Ik wil gewoon meer praten met mensen, hoe moeilijk ik het ook vind. Ik krijg komende tijd genoeg kansen om te praten met mensen (Op school, via internet, buiten school...) en ik ben van plan om dat nou echt een keer te doen. Echt. Dus, van deze 'droom' ga ik een doel maken, namelijk deze: Als ik een kans heb om te praten de komende tijd, al is het om een vraag te beantwoorden in de klas, dan doe ik het. No. Matter. What. Derest komt vanzelf.

Als ik meer moed had, dan zou ik al lang een helix piercing hebben. 
Ik wil al super lang een helix piercing! (Een piercing in je oorschelp, mocht je niet weten wat een helix piercing is.) Ik ben gewoon eerlijk gezegd een beetje bang. Bang voor de pijn, (Je oorschelp is kraakbeen, dus dat doen meer pijn dan bijvoorbeeld in je oorlel, hebben mensen mij verteld.) bang voor infecties... Vooral dat laatste is een reden om het niet te doen, maar het is zo leuk! Ik vind dus eigenlijk dat ik het wel moet doen. Yolo! (Ja, ik zei zojuist 'you only live once'. So true, but way too hipster...) Mijn doel word dus: Als ik de volgende keer dat met mijn moeder in de stad loop, tegen een piercing shop aan loop, laat ik een helix in m'n oor schieten. Beloofd! 


Dit zijn vier van mijn dingen die ik dolgraag waar zou willen maken en op deze manier ook waar gemaakt kunnen worden. hopelijk snappen jullie een beetje wat ik met die artikel duidelijk wil maken en hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. Wat is iets van jou wat je graag wilt waar maken? En wat is jou manier om datgene ook echt waar te maken? 



Afbeelding(en): WeHeartIt, Tumblr

You Might Also Like

2 reacties