Die irritante kledingstijlfases.

Ik weet niet of ik die enige ben die dit heeft, maar ik heb dat ik per seizoen graag van 'kledingstijl' verander, wat op lange termi...

Ik weet niet of ik die enige ben die dit heeft, maar ik heb dat ik per seizoen graag van 'kledingstijl' verander, wat op lange termijn heel erg irritant is. Het resultaat is namelijk dat mijn kledingkast bestaat uit vrouwelijke kledingstukken, maar ook alternatieve kleding kun je er in vinden. Ontzettend irritant, want ik heb vaak nu heb ik bijvoorbeeld een fase dat ik die alternatieve kleding helemaal niet zo leuk vind, maar ik kan moeilijk alles inruilen voor schattige blousejes, blazers en rokjes. Het liefst zou ik al mijn kleding willen inruilen voor kleding in één 'stijl', maar dat kan helaas niet. Hoe dan ook, misschien is jullie wel opgevallen dat ik een fase zit waarin ik graag vrouwelijke en classy kleding draag. Deze fase wil ik het liefst ook voor altijd houden, haha. Omdat ik bijvoorbeeld mijn 'alternatieve' kleding ook gewoon wil kunnen dragen, leek het mij handig om kledingcombinaties te laten zien, met kleding die je in eerste instantie niet tot de categorie classy of vrouwelijk (of een andere kledingstijl) zou benoemen, maar op de manier waarop je ze combineert bijvoorbeeld wel vrouwelijk en liefjes kunnen zijn.

Ikzelf heb in mijn periode van 'oh ik wil zo graag hipster en alternatief zijn', een 'boyfriend' denim jacket besteld bij Forever21. Weg was ik er van. Ik droeg hem met een leren broek en een wijd en lang shirt. Toen vond ik het leuk, nu niet meer zo. Een item als een boyfriend jacket is heel leuk, maar hoe combineer je zo'n wijd en iets te groot kledingstuk zo dat het toch vrouwelijk blijft?



Een wijd of te groot spijkerjasje kun je prima met een schattig jurkje combineren! Ook een stuk warmer, zo kun je het jurkje misschien ook in de winter dragen, zeker als je er een legging of dikke panty onder draagt. Als de stof van het spijkerjasje niet te dik is kun je een riem om je middel dragen, dit maakt het geheel nog net iets vrouwelijker. Draag er een paar mooie hakken onder, of als je dat niet fijn vind platte veterschoentjes, wat (above-the-knuckle) ringen en je bent good to go!

Denim jacket: Forever21 - €30,-
Jurkje: New Look - €23,-
Panty: H&M - prijs niet bekend
Bruine veterschoentjes: Amazon - $21,- 
Zwarte schoenen: mytheresa.com - €970,-
Above-the-knuckle ringen: asos.com €6,35

Misschien heb je tien bandshirts, misschien heb je er één of misschien helemaal geen. Een shirt hebben van je favoriete band is hartstikke leuk, maar bandshirts zijn onwijs lastig op een vrouwelijke manier te combineren. Dit komt omdat bandshirts vaak voor mannen zijn gemaakt, dus een 'mannen' maat hebben en dus wat groter en wijder vallen. Veel mensen zijn van mening dat je een bandshirt moet dragen zoals het 'hoort': Boven een skinnyjeans of legging met Vans of All stars eronder. Leuk, maar soms niet helemaal wat je wilt... Daarom heb ik een girly outfit gemaakt met een bandshirt:

Een bandshirt kun je het best op een strakke broek dragen, anders wordt het zo'n baggy geheel, en dat wil je juist niet als je vrouwelijk voor de dag wilt komen. Een leren legging kan ook heel goed. Als je een blazer over je shirt heen draagt, creeër je een soort taille, wat er heel vrouwelijk uitziet. Een paar zwarte hakken eronder of leuke sneakers staan er leuk onder. En als je van sieraden houd kun je een armband of ring dragen, maar houd het subtiel, anders wordt het zo'n druk geheel.

Blazer: wallisfashion.com - €52,-
Broek: jades24.com - €260,-
Leren legging: my-warderobe.com - €285,-
Zwarte sneakers: H&M - €17,-
Zwarte sleehakken: debenhames.com - €15,-
Armbanden: charlotterusse.com - €4,50

Als je nou juist van de alternatieve kledingstijl houd, maar je hebt in een soort opwelling bijvoorbeeld het meest meisjesachtige rokje gekocht wat je maar kon vinden, dan kan ik je misschien ook wel helpen om wat inspiratie op te doen zodat je het rokje toch kunt dragen. (Toch wel zonde van je geld als je 'm ongedragen in je kast laat hangen.)

Een lief, meisjesachtig rokje kun je combineren met een stoer spijkerjack en een cropped top. Ook kun je een basic hemdje eronder dragen als je niet graag je buik wilt laten zien. 'Overknee' sokken zijn misschien spannende items om te dragen, maar het maakt je outfit wel heel erg speciaal. Je kunt natuurlijk ook gaan voor een simpele, zwarte legging. Stoere boots zoals Dr. Martens of Creepers en wat edgy sieraden maken je outfit helemaal af!

Zwart rokje met bloemen: ekseption.es - €109,-
Rokje met tropische bloemen: zimmermannwear.com - €280,-
Spijkerjack: psyche.co.uk - €265,-
Cropped top: nolanova.nl - €40,-
Basic topje: houseofraser.com - €6,97
Dr. Martens: jildorshoes.com - €82,-
Lichtblauwe Creepers: karmaloop.com - €52,-
Overknee sokken: pret-a-beaute.com - €20,-
Zwarte legging: oldnavy.gap.com - €9,70
Ketting met kruis: Mango - €19,-
Zilveren armband: pinkmascara.com - €140,-
Armbanden set: Pieces - €9,95

Zo, ik heb ongeveer 10 keer het word 'vrouwelijk' gebruikt in dit artikel en hopelijk heb ik jullie genoeg inspiratie heb gegeven met deze drie combinaties. De eerste combinatie ga ik zelf, denk ik, vaak dragen dit schooljaar. Welke outfit combinatie vinden jullie het leukst?  En hebben jullie ook fases waarin jullie van kledingstijl veranderen, of niet? 



Afbeeldingen: zelfgemaakt met Polyvore

You Might Also Like

0 reacties