Niet ontbijten.

Steeds vaker hoor ik dat meiden van mijn leeftijd niet ontbijten. Dit komt, zeggen ze, omdat ze geen tijd, of geen honger hebben. Ik, (als t...

Steeds vaker hoor ik dat meiden van mijn leeftijd niet ontbijten. Dit komt, zeggen ze, omdat ze geen tijd, of geen honger hebben. Ik, (als trouwe ontbijter.^^) krijg voordurend naar m'n hoofd geslingerd dat het heel belangrijk is om te ontbijten, dus ik weet dat het niet slim is als je niet ontbijt. Ik heb wat lekkere ontbijt-tips voor diegene die 's ochtends niet ontbijten, en wat tips om tijd vrij te maken voor het ontbijt.

Ten eerste, waarom is het niet slim om niet te ontbijten 's ochtends?
Ontbijt geeft je energie om de dag te beginnen en zet je darmen, en daarmee ook je stoelgang aan het werk. Ontbijten is ook belangrijk om een goed gewicht te behouden. Als je niet ontbijt 's ochtends, is de kans er groot dat je in de loop van de dag veel meer gaat snoepen dan nodig. Ontbijt heb je nodig om je dag goed te beginnen en zorgt ervoor dat je je fit voelt en je goed kunt concentreren.





Maar, ik heb geen tijd om te ontbijten?
Tijd heb je altijd, je moet het alleen vrijmaken. Probeer wat sneller te zijn 's ochtends, zodat je tijd over houdt voor je ontbijt. Als je het dan nog niet red kun je wat eerder opstaan. Ook is ontbijten een vorm van ontspanning, zeker als je met je gezin ontbijt. Gun jezelf die ontspanning!

Wat kan ik eten?
Bij ontbijt hoe je niet meteen te denken aan een simpele boterhammen met kaas, als je een beetje tijd hebt kun je jezelf trakteren op een lekker ontbijt. Wat ik (meestal) eet 's ochtends zijn 2 boterhammen, met een een bepaalde soort vleeswaren, (cervelaat, gelderse worst, ect.) met plakjes tomaat en een beetje zout. Dit vind ik erg lekker om te eten en is zo gemaakt. Ik heb nog wat manieren opgezocht om je boterham mee te beleggen.

  • Pindakaas met banaan of appel,
  • kipfilét met mosterd,
  • jonge kaas met plakjes komkommer,
  • kaas met plakjes tomaat en basilicum,
  • brie met rucola.
Als je niet zo'n trek hebt in brood kun je ook fruit nemen, een tosti, (Smaakt anders dan brood, toch?) crackers of muesli. Zin in iets nieuws qua muesli? Check  My Muesli! Op deze site kun je je eigen muesli samenstellen, en die wordt dan naar je opgestuurd. Je hebt keuze uit superveel verschillende ingrediënten, dus je kunt zeker experimenteren!


Ik hoop dat ik jullie een beetje heb gemotiveerd om te ontbijten als jullie dat voorheen niet deden. Ontbijten is zo belangrijk, en al helemaal als je mijn leeftijd hebt. Neem desnoods, als je écht geen tijd hebt, een appel mee op de fiets.



Afbeeldingen: WeHeartIt || Bronnen: Ontbijtkrant, Girlscene

You Might Also Like

0 reacties