Hello, December! ♥

Yeah, de maand December is begonnen! Dit vind ik toch wel een van de leukste maanden van het jaar, ondanks de kou. Waar ik aan denk bij het ...

Yeah, de maand December is begonnen! Dit vind ik toch wel een van de leukste maanden van het jaar, ondanks de kou. Waar ik aan denk bij het woord December? Chocolademelk, Kerst, kaarsjes,
cadeautjes, gezelligheid, vrienden, familie, lekker eten, Sinterklaas, pepernoten... Ik hou d'r van!
Het nieuwe jaar komt er natuurlijk ook aan, dit is tenslotte de laatste maand van 2012. Misschien een beetje vroeg, maar ik wil, naast dat ik wat foto's laat zien om lekker in de kerst-stemming te komen, het ook over mijn voornemens van 2013 hebben...

Waarom zou ik eigenlijk voornemens moeten hebben? 2013 halen we toch niet, aangezien de wereld verwoest wordt 21 december... Haha, grapje. Ik geloof er niet in hoor! Ik heb juist (nu al) heel veel voornemens bedacht voor het jaar 2013. Weet je wat? Ik ga mijn voornemens gewoon nu al een beetje uitvoeren, dan kan ik het jaar 2012, ook leuk afsluiten!





Mijn onzekerheid (volledig) kwijtraken.
Het begon een beetje in de eerste, wat was ik onzeker over mijn stem. Ik weet nog dat ik 25 mei een kennismakingsdag had met mijn nieuwe klas, op de middelbare school. Twee dagen van te voren was ik me al druk aan het maken over wat mensen van mijn stem vonden, of ze er naar over zouden doen. Uiteindelijk had ik me helemaal niet druk hoeven te maken, want het was een hele leuke dag! Helaas was m'n onzekerheid niet minder geworden, mede door dat ik door het jaar heen, best wel wat vragen en opmerkingen naar m'n hoofd had gekregen. Ik zag/het nooit als pesten, maar pijn deed het me wel. Zelfs vragen als 'Wat is er met je stem?', maakte me onzeker. Ik heb afgelopen 2/3 jaar zo met die onzekerheid gezeten, dat ik me dit jaat laat opereren. Ik verwacht natuurlijk niet, dat na deze operatie, die ook nog eens best lastig is, mijn onzekerheid helemaal weg is. Dat ligt natuurlijk ook aan mezelf. Ik ben vergeleken met de eerste klas, wel een heel stuk minder onzeker! Ik kan nu uitleggen met een smile op mijn gezicht wát er is met mijn stem, als mensen dat vragen. Eerst wist ik dat ook niet, wat het ook extra moeilijk maakte. Ik ben al best heel ver gekomen. Ik vind het leuk in de klas, heb een baan met lieve mensen, ik durf mensen aan te spreken. Yes!

Minder eten kopen.
Dit is waarschijnlijk een heel gek voornemen, maar ik heb er wel last van. Hoe vaak gebeurd het niet dat ik even met een vriendin naar de winkels ga om wat te eten te halen, of even voor mezelf wat lekkers haal? Heel vaak. Het is niet zo dat ik dit af moet leren omdat ik er dik van word, (Ik kan het zelfs prima hebben!) het is gewoon zo slecht voor mijn portomonnee. Afleren dus!


Zelfstandiger worden.
Ik ga in me eentje met de trein naar mijn orthodontist die behoorlijk verweg zit, ik heb een baan bij de Albert Heijn, ik maak zelf nieuwe afspraken zonder dat ik daar mijn ouders voor nodig heb... Over het algemeen ben ik best zelfstandig, al is het wel zo dat bijna altijd mijn ouders mij eerst moeten pushen. Hoe vaak mijn ouders me niet hebben gezegd: ''Bel nou, bel nou!'', toen ik een baantje bij de Albert Heijn moest regelen. Ik had/heb bel-angs als een gek, dus graag deed ik het niet. Gelukkig is het dankzij al dat bellen voor verschillende dingetjes, sterk afgenomen! Uiteindelijk doe ik alle dingen die ik moet doen en leren dus wel, maar ik heb vaak wel een zetje nodig. Gelukkig is dit afgelopen jaar veel minder geworden en doe ik veel dingen uit mezelf. Iets zelfstandiger worden is nooit verkeerd, en erg handig voor later!

Meer bloggen!
Ik geef het toe, ik blog soms echt veel te weinig. Af en toe komen er voor een hele week geen nieuwe artikels bij! Ik wil graag dat er minstens per 2 dagen een nieuw artikel online komt. Een artikel per dag red ik gewoon niet, en ik vind het heel knap van de mensen die dat wel kunnen/er tijd voor hebben! Ik hoop dat ik me aan dit voornemen kan houden, zodat ik ook meer bezoeker binnenkrijg, en meer volgers!



Meer tijd met mijn gezin en vriendinnen door brengen. 
Ik zit best vaak in de weekenden 's avonds achter de computer, terwijl de rest van het gezin een film kijkt. Mijn broertje en ik zitten heel vaak achter de computer, we zijn gewoon computerfreaks! Ik vind het best stom en zonde, dat ik ondanks dat ik het heel gezellig vind om films te kijken, liever achter mijn laptopje blijf plakken. Dit wil ik dus niet meer doen. Gewoon lekker die laptop uit en op de bank ploffen om een filmpje te kijken met mijn gezin.
Ook met mijn vriendinnen kan ik wel wat meer tijd doorbrengen, en dan diegene die niet bij mij in de klas zitten, waar ik niet zo veel meer mee spreek, Serena en Quinty. Volgend jaar ga ik naar een andere locatie, en dan blijven hun achter, want zij zitten niet bij mij in de klas, en doen een ander niveau. Ik vind het dus wel erg belangrijk dat ik met hun een hele goede vriendschap blijf houden, want ik ken hun al bijna 8 jaar. Meisjes op school, waar ik de pauzes mee doorbreng, maar die ik nog niet zo lang ken, wil ik ook graag wat beter leren kennen.

Dit waren al mijn voornemens voor 2013, die ik het liefst deze maand al wil uitvoeren! Vooral mijn eerste voornemen vind ik erg belangrijk, en ik hoop echt dat er dit jaar veel veranderd qua mijn onzekerheid. Ik kom er wel, het komt wel goed. Hebben jullie je voornemens voor 2013 al bedacht?

You Might Also Like

1 reacties

  1. Erg leuke post! Ik heb zelf ook dat ik meestal achter mijn laptop zit terwijl de rest een filmpje op de bank zit te kijken. Dit wil ik ook gaan veranderen :)

    BeantwoordenVerwijderen