Day Zero Project.

Heb jij weleens van die dingen die je heel graag wilt doen, maar waar je nooit aan toe komt? Of grotere ondernemingen waarvan je denkt dat z...

Heb jij weleens van die dingen die je heel graag wilt doen, maar waar je nooit aan toe komt? Of grotere ondernemingen waarvan je denkt dat ze toch nooit gaan gebeuren? Dan heb ik wat voor je: Day Zero Project!

Day Zero Project is een site waar je een lijst kunt maken, en de dingen op die lijst moeten voor een bepaalde tijd zijn uitgevoerd. Alle 101 de dingen doen die op jou lijst staan, uitvoeren in 1001 dagen. Op de site kun je een profiel aanmaken, en daar jou lijst bijhouden. Je kunt mensen volgen, en mensen kunnen jou volgen. Het doel van de site is om mensen positieve veranderingen in hun leven te geven.
Dit zegt Day Zero zelf over hun site:

''Day Zero is an online community for people who love creating lists, setting challenges, and making positive changes in their lives.
We believe that by making goal setting fun and competitive you can make real progress on achieving your ambitions. Open-ended goal setting (like bucket lists) don't work. It's only when you assign a time constraint that your focus and determination kicks in.''

Ik vind het een heel inspirerend project en besloot zelf ook een lijst te maken. Ik heb geen profiel aangemaakt, maar ben gewoon op Word een lijst gaan typen. Mijn lijst bevat 70 challenges die ik moet hebben gedaan voor ik 25 ben, ik heb er dus nog behoorlijk veel tijd voor, maar sommige dingen zijn niet haalbaar nadat ik op mezelf woon of voordat ik 18 ben. Ik heb mijn lijst op Facebook gezet, zodat mensen mijn challenges kunnen zien en kunnen zien wat ik al wel en niet heb gedaan. Benieuwd naar mijn lijst? Dit is 'm:  

  1. Vision board maken.
  2. Een artikel schrijven over deze 70 doelen op m’n blog.
  3. Een keer 10 of meer comments op een artikel krijgen.
  4. 10 leuke dingen over mezelf opschrijven en een week lang alle tien de dingen elke avond voor de spiegel zeggen.
  5. Een week lang niet schelden.
  6. Een dag alle mensen die ik ken en tegenkom een knuffel geven.
  7. Een dag bij elke les minstens 1 keer je hand opsteken.
  8. Een gesprek voeren met iemand waar je niet zo veel tegen praat.
  9. Een vriendin héél blij opbellen op oud & nieuw.
  10. Oud en nieuw vieren met vrienden of een vriend(in)
  11. Inzien dat ik helemaal niet onzeker hoef te zijn.
  12. Heel goed keyboard kunnen spelen.
  13. Minstens 4 nachten achter elkaar 10 uur slapen.
  14. Een keer cupcakes bakken en aan mensen op straat geven.
  15. Een lot kopen.
  16. Achterop bij een jongen op de scooter.
  17. Heel lekker koken voor mijn ouders.
  18. Oude kleding aan het goede doel geven.
  19. Een dier adopteren.
  20. Foto’s maken in een fotohokje met een vriendin.
  21. Italiaanse familie bezoeken.
  22. Een keer skyrim ofzo spelen met Luca.
  23. De hond uitlaten met een leuke jongen.
  24. Een week lang héél gezond eten.
  25. Een week lang alleen maar cijfers boven de 7 halen.
  26. Een compliment aan een vreemd iemand geven.
  27. Een week lang al het afval scheiden.
  28. 5 dingen eten die ik nog nooit gegeten heb.
  29. Random een cadeautje voor iemand kopen, gewoon omdat diegene aardig is.
  30. Zingen voor een groep, groter dan 10 mensen.
  31. 2 weken lang geen etenswaren kopen.
  32. Elke keer als je een van deze dingen gedaan hebt, €1,- in een potje stoppen.
  33. Iemand ophalen op het treinstation.
  34. Een ontbijt voor Luca en Noa maken.
  35. Een liedje schrijven.
  36. Een pakketje toegestuurd krijgen van een product dat ik kan reviewen op m’n blog.
  37. Een hele dag allemaal dingen doen, bezig zijn.
  38. Een goede planning maken voor die dag en me daar aan houden.
  39. Een keer in het water springen met al mijn kleren nog aan op een hele warme dag.
  40. Een wegwerpcamera kopen (Waar de foto’s gelijk uitkomen) en plakken in een fotoboek.
  41. Lieve dingen laten schrijven door mensen op mijn deur en zelf dingen erop schrijven. (1/2)
  42. Een dag lang allemaal dingetjes bakken.
  43. Die avond alles opeten en een hele romantisch film kijken met vriendinnen.
  44. Een ballonvaart maken.
  45. Een keer opgemaakt worden door een visagist.
  46. In de regen dansen.
  47. Zomaar een klein cadeautje voor Joe, Esther, papa en mama, en Luca en Noa kopen.
  48. Een kaartje naar iemand sturen.
  49. Op een boot vooraan staan net zoals bij de Titanic.
  50. Feest bijwonen op het strand.
  51. Weten hoe het is om high te zijn.
  52. Een keer mijn vinger opsteken als een docent vraagt iets te vertellen.
  53. Drie keer op een rij een voldoende halen voor Wiskunde.
  54. Een acht halen voor Economie.
  55. Een acht halen voor Natuurkunde.
  56. Mijn cijfers ophalen.
  57. Een bruiloft bijwonen.
  58. Dansen met een jongen.
  59. De ‘eerste stap’ zetten bij een leuke jongen.
  60. Gek doen bij mensen die ik niet zo goed ken.
  61. Iemand iets uitleggen wat diegene niet snapt qua schooldingen.
  62. Een keer, als een vriendin verdrietig is, naar diegene gaan met heel veel eten en leuke films en zakdoekjes.
  63. Uit eten met een jongen of vrienden.
  64. Een grapje maken waar (bijna) heel de klas om moet lachen.
  65. Als je je niet goed voelt, opschrijven waarom niet.
  66. Een tekening maken op een smartboard op school.
  67. Al deze dingen op deze lijst uitvoeren en afronden.
  68. Het verdiende geld van deze lijst uitgeven aan iets heel moois.
  69. Op tv komen.
  70. Gelukkig zijn. :)
Zoals jullie kunnen zien heb ik punt 41 al voor een deel gedaan. En omdat ik dit artikel nu schrijf, kan ik doel 2 zometeen ook doorstrepen! Mijn lijst is het gebaseerd op het leuker/nog beter maken van mijn leven en dat van andere, maar er staan ook dingen tussen die mij gewoon leuk lijken om te doen. In een ander artikel zal ik bepaalde punten op mijn lijst toelichten. Ook zal ik een aparte pagina maken waar jullie de vooruitgang van mijn uitgevoerde doelen kunnen zien. Heeft mijn lijst jullie gemotiveerd om ook een lijst te maken? En wat vinden jullie van mijn lijst?



Bron(nen): DayZeroProject || Afbeelding(en): WeHeartIt

You Might Also Like

3 reacties