Feelin' happy.

Hey allemaal! Het wordt weer kouder, eerder donker, het regent vaker en je bent misschien wel sneller moe. Dit alles kán er voor zorgen dat ...

Hey allemaal! Het wordt weer kouder, eerder donker, het regent vaker en je bent misschien wel sneller moe. Dit alles kán er voor zorgen dat je niet al te vrolijk bent in deze tijd van het jaar, of even een dipje hebt. Nou, dat geld allemaal niet voor mij! Ik ben sinds de afgelopen dagen zo vrolijk, en dat wil ik graag zo houden. Ik heb wat tips om je wat beter te voelen als je een 'down-momentje' hebt, of om het positieve gevoel wat je hebt juist vast te houden, zoals ik!

Van je af schrijven.
Wat bij mij heel erg helpt is het van me af schrijven van mijn gevoel. Het bloggen is dus echt een uitlaatklep van mij, een plek waar ik echt mijn gevoel en mening kwijt kan. Je kunt het natuurlijk ook op papier zetten of op de computer een stukje schrijven. Gewoon opschrijven wat je voelt, dat kan echt goed helpen.





Je gevoelens aan iemand vertellen.
Je kunt natuurlijk ook je gevoel aan iemand vertellen. Doe dit wel met iemand die je echt kunt vertrouwen, zoals je ouders, of een goede vriendin. Ook is het handig om het op een rustige plek te bespreken wat je voelt of dwars zit. Dan heb je ook geen last van mensen die zich ergens mee willen bemoeien.

Een 'today was awesome because...' -schriftje bijhouden.
Ik bedoel hiermee dat je elke dag, in een schriftje, dagboek of op de computer, opschrijft wat er leuk aan die dag was. Je kunt zeker wel één ding opsommen die jou dag draagbaar maakte, toch? Schrijf die op. (En als je meerdere hoogtepuntjes hebt van je dag, schrijf je die ook op.) Je kunt het schriftje zo leuk maken als je wilt, foto's er in plakken etc. Maar het gaat er om, dat als je een keer het schriftje open slaat en terug gaat lezen, je een positief gevoel krijgt omdat je je realiseert dat elke dag gewoon leuk en gezellig is. :)

Vrolijke muziek luisteren.
Zet als je alleen bent, op je kamer, eens een liedje op waar jij helemaal vrolijk van wordt. Speel hem desnoods 10 keer af, net zo lang tot jij je weer happy voelt. En weetje, als het kan, ga dan lekker los. Je gevoel eraf dánsen, dat kan natuurlijk ook! (Natuurlijk moet je dit niet doen in een drukke ruimte...)


Je concentreren op leuke dingen en afleiding zoeken.
Concentreer je op de dingen waarnaar je vooruit kijkt. Dan vliegen de minder leuke dingen zo voorbij. Leuke dingen kunnen de kerst zijn over een paar maanden, maar ook een afspraakje van volgende week. En als je geen leuke dingen in het vooruitzicht hebt gepland, plan die dan. Zoek afleiding, ga met vriendinnen naar de stad. Het leven is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.

Wat je geeft krijg je terug.
Als je al vrolijk bent, laat dit dan vooral merken aan andere mensen. Die mensen worden hoogswaarschijnlijk ook heel vrolijk van jou, waardoor jij weer nóg vrolijker wordt. En als je eventjes een dipje hebt, doe dan heel eventjes alsof je vrolijk bent, waardoor de mensen om je heen ook vrolijk worden, en dan krijg je uiteindelijk het effect van hierboven.

Ik hoop dat mijn tips je helpen om wat vrolijker te zijn of het vrolijke gevoel juist vast te houden. Als laatste boodschap wil ik meegeven: Just enjoy life. Het is al zo kort. Hebben jullie nog tips om vrolijk te worden/blijven? Oh, nog een laatste dingetje: Keep smiling, always.



Afbeeldingen: WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties