A new voice - De 2e afspraak en een teleurstelling.

Dit is een vervolg op het artikel over de operatie. Klik hier om dat verslag te lezen. Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen ...

Dit is een vervolg op het artikel over de operatie. Klik hier om dat verslag te lezen.
Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen ben ik 2 weken geleden geopereerd aan mijn stem. Nouja, niet echt geopereerd, ze gingen alleen kijken. Uit die 'operatie' was gebleken dat ik een soort groefjes in mijn stembanden heb, 'gleufjes' beter gezegd. Mijn ene stemband is soepel, en de andere niet, dus waarschijnlijk kunnen niet alle gleufjes verwijderd worden, maar de meeste wel. Dat is voor mij natuurlijk geweldig nieuws, want dat kan betekenen dat mijn hese stem eindelijk 'weg' is. Dan kan ik eindelijk lekker spontaan zijn, ik bedoel dan dúrf ik spontaan te zijn. Dan hoef ik me nooit meer rot te voelen over mijn stem. Oh my god, stel je voor...



Afgelopen woensdag had ik een vervolg afspraak, om de opties te bespreken en de gevolgen daarvan. Jullie moeten eerst even weten dat ik de dagen na de operatie heel erg vrolijk was omdat de arts na de operatie vertelde dat hij met nóg een operatie, mijn stem beter kon maken. Pas tijdens de 2e afspraak vertelde hij dat de operatie veel gecompliceerder is dan ik dacht. (Ik wist al wel dat ik na de operatie een week niet mag praten.) Ik zal jullie de details besparen, maar mijn stembanden moeten na de operatie heel lang herstellen. Uiterlijk een jaar, zei de arts. Ok moet ik heel erg oefenen en logopedie volgen na de operatie. Van dit nieuws ben ik erg geschrokken, omdat ik eigenlijk dacht dat ik na de operatie, en dan na die week dat ik niet mag praten, mijn stem normaal zou zijn, niet meer hees. Maar na de week dat ik helemaal niet mag praten, moet ik het ''langzaam opbouwen'' en, zoals ik al zei, heel veel oefenen. Ik moest heel erg huilen na het gesprek, omdat ik het erg vervelend vond (en nog steeds een beetje) dat het zolang moet duren, ik wil er gewoon van af. Gelukkig kan ik er wel mee leven en ik ben niet zo depri meer, gelukkig! Ik heb voor een deel wel zelf in de hand hoelang de genezing van mijn stembanden duurt. Hoe meer ik oefenen en logopedie zal volgen, hoe sneller de genezing zou gaan. Een jaar zal het vast niet duren, dat denk ik tenminste. Dat zou zijn als ik niet zou oefenen ofzo. Ik hoop het tenminste, ik wil echt van deze stem af.
Mijn moeder en ik hebben een afspraak gemaakt. De afspraak is dat ik 3 maanden voor de zomervakantie mijn 'normale' stem terug heb. Dit is omdat ik dan nog 3 maanden heb met de klas waar ik nu in zit, op deze school, want volgend jaar ga ik (als het goed is) naar een andere locatie. Ook kan ik dan een nieuwe start maken op de andere locatie, compleet met andere mensen.
De operatie zal pas na de feestdagen plaatsvinden. Dit omdat ik dan niet tijdens de kerst (in een andere opzicht.) met mijn stem bezig hoef te zijn. Ik vind het super jammer dat het allemaal zoveel moeite kost en dat het allemaal zo lang moet duren, maar ik ga er wel echt voor. Het moet gewoon goed komen, mijn stem moet gewoon beter, mooier, goed genoeg worden. Goed genoeg is voor mij als niemand meer vraagt wat er met mijn stem is. Ik ga d'r gewoon 110% voor, het moet goed komen. Het komt goed, want weet je? Alles komt goed, zoals mijn moeder altijd zegt. En altijd heeft ze gelijk. ♥



Afbeeldingen: WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties